Werkwijze

Worstelen met woordjes en grammatica

Herken je dit? Je kind zit eindeloos te worstelen met die lastige woordjes, grammatica en uitspraak van Duits of Engels. Natuurlijk wil je er alles aan doen om te helpen, maar zelf was je daar vroeger op school ook niet zo goed in. Wat nu? Is bijles een optie?

Veel leerlingen hebben extra aandacht nodig, maar o.a. door het huidige lerarentekort ontbreekt dat in klassikaal verband vaak. En met name leerlingen uit de onderbouw die nog alle vakken moeten doen, raken het spoor bijster, omdat zij die enorme hoeveelheid leerstof niet allemaal aankunnen.

Heeft jouw kind wat extra's nodig?

Leerlingen die wat meer moeite met de stof hebben, halen bij  Back on Track Factory snel hun achterstand in Engels, Duits en Frans weer in.

Bij elke leerling gaan we uit van:

Wat wil de leerling leren in de bijles?

t

Wat denkt de leerling daarvoor nodig te hebben?

Maatwerk

Als de leerling duidelijk heeft gemaakt waarom het niet helemaal goed lukt op school wordt een bijlesprogramma samengesteld dat precies op de leerling is afgesteld. Zo voorkomen we dat we de verkeerde dingen doen en  kunnen we efficiënt aan de slag.

Vragen stellen

Door het stellen van vragen zullen leerlingen zelf ontdekken hoe ze problemen kunnen oplossen. Ze worden niets voorgezegd maar in de juiste richting gestuurd door meerdere ingangen te bieden om de stof onder de knie te krijgen.

Zelf de oplossing vinden

De leerlingen bepalen vervolgens zelf op welke manier zij het beste kunnen leren.  Zo ontwikkelen ze meer zelfstandigheid, leren ze logischer nadenken en krijgen ze meer zelfvertrouwen. En gaan ze leren vanzelf leuker vinden!